Kodanik V.Kirsi erakollektsiooni uunikute pildid & lood

HOBUSÕIDUKID
*

**Tõld ca 1870.
**Tõld 1889.
**Landolee 1898.
**Landolee ca 1900.
**Kaless ca 1905.
**Troska ca 1910.
** Hobukatafalk ca 1920
**Saan ca 1910.
**Kaarik ca 1920.
**Kirikuvanker ca 1930.
** Pinkvanker ca 1940.(Palmses on veel pikkvanker&saan)



TÕLD ca 1850 ___________________________ JAHIKAARIK/LANDOLEE ca 1899
RATTAD
**
*Dreusi tõukeratas 1830/koopia 1980.
*Ämblik „Flying Dutshman“ ca.1870.
*Ämblik „Rudge“ 1882.
*Ämblik ratas Urmase koopia
*Ämblik ratas ca 188? (ilma raamita)
*Laste ämblik ca 1890.
*Kolmerattaline ca 1900.
*laste ratas ca 1930.
*Husqwarna ca 1935.a. ka naiste H ning sõjaväe H ratas
*Mitu laste tõukeratast
*Palju rattaid 1950-2000

 
AUTOMOBIILID
***
ARGUS ca 1908
Tüüp-2 istmeline Saksa kabriolett.Mootor-2 sil,ca 10 hj.Mass-700 kg
Kiirus-ca 50 km/h.On ilmselt Rotermanni kogust.
Sai leitud linaleotusaugust Kohila kandis.O.Pappel keevitas raami&mootori.
H.Talmar tegi mootori kapremondi.Kere on oma töö.Vajaks esisilda&sidurit..
*
ELITE
Mudel-Elite 12/38
Valmistatud-Saksamaal maailmasõja järel kuni 1921 aastani..Tüüp-ilmselt veoauto.
Mootor-4 sil.Mass-1400 kg.Leidsin Karksi kandist vaid alusosa.
15 aastat tingisin hr.Kukega ,enne kui sain temalt komplektsema mootori.
Milleeniumivahetusel panime ta Pikaveres kokku.Alus on originaal,kere
oma töö(vanasti toodi ju kallite masinate puhul vaid alus ja kere tehti tihti ise peale)
Otsin meistrit,kes puhuks mootorile hinge sisse.
*
PEUGEOT
Quadrolet mod.172 ca 1922
Valmistatud Prantsusmaal 1922 a.Tüüp-2 istmeline kabriolett
Mootor-4 sil., võimsus ca 10/12 H.Töömaht-800cm2
Mass-500 kg.Kiirus-70/80 km/h.Omapäraks on paadikujuline tagaosa
Ostsime sõber H.Biltsega auto Lätist 1976 a.On üks esimestest ja vähestest,mis sai
naabritelt vastukaaluks ära toodud.Vist vanim auto ,mis Eestis arvel-N 674AEA
Otsin meistrit,kes aitaks ta restaureerida.Klubi Nr.on A 015 UNIC
FIAT 502 ca1924
Valmistatud Torinos 1924 a.Tüüp-4 istmeline kabriolett.
Mootor-4 sil.,20hj.Mass-üle 800 kg.Maks.kiirus-ca 75 km/h
Oli Vasalemmas hr.Teinmani pere teenistuses taksona enne sõda-ja siis laoti auto
osadena puuriita,kust ma ta 1977.a leidsin.Isegi torpeedo oli kahekorra kokku keeratud....
Läks 15.a,enne kui Fiati kokku sain-2 kummi on Aafrikast,teised on originaalid.
Olen osi leidnud Soomest,Rootsist,Lätist,Venemaalt.
Olen osalenud filmisVene tsaari sohvrina,viibinud 3 kuud oktoobrirevolutsiooni
keerises Bondartsuki filmivõtetel ja mitu korda Gruusias....
Fiatil N 670 AEA ja klubi Nr. A 024 Unic

BMW DIXI ca 1930/31
Valmistatud Saksamaal 1931 a.Tüüp-4 istmeline kupee
Mootor-4 si.,743 cm3.Mass-560 kg
1977.a.leidsin auto Linnamäe kandist .Ta oli pooleldi maa sees.
Soovitasin klubikaalasel T.Pappelil ta ära osta.
7 aastat igaõhtust-öist tööd ja Eesti parimalt taastatud DIXI oligi valmis.
Saatus tahtis,et pidin ka teist korda auto päästma-seekord väljamaale viimisest.
Vahetasin ta MIM!MA so. helikopterist saadu vastu...
Olin poeg Aaroga BMW-ga pea ainsa klubi Unic esindajana 2002.a.
Riia Aak 30 juubelipeol.
Autol on N 007 ZEL ja A 30 UNIC erinumber.
*
1941 Packard Super Eight 160 Berline

Vanasõidukisõber Valeri Kirss sai 16.11.06. ameerika ennesõjaaegse lipulaeva Packard Super 8 Limo Berline omanikuks.
Auto sai ostetud neti teel ja on toodud Belgiast. Packard kaalub ca.2,3 tonni.
Autol on säilinud kõik originaaldetailid: peeglid, rattad, armatuurlaud, klaasvahesein ja 8-ridamootor.
Auto on hästi taastatud,polster ja värv on uus . Tehniline ülevaatus õnnestus ja kehtib 2008.aastani.
Packard Super 8 160-seeriat valmistati vaid augustist detsembrini 1941.See uunikum oli tehtud Inglismaa jaoks(rool teisel pool).Esmaregisteerimine-15.09.1941 Belgias,omanik van Hecke Georges.
Fakt: Kui Franklin Delano Roosevelt sõitis 41.a. sügisel Maltale kohtuma Staliniga, saadeti Packardid saarele ette.
Stalinile meeldis auto mudel nii väga,et ta lasi 4.a. hiljem teha sellest mudelist omanimelises tehases peale sõda SIS 110-ne.
Ameerika andis SSSR-le ametlikult üle kere matriitsid ja joonised.Ilmselt tegid Ruusvelt&Stalin Maltal piibujutujätku-diili.
Teada on,et Stalinil oli eskordis enne sõda ca 10 Packardit ja ta ise istus neist ühes sohvri taga.
Seega võisid Ameerika ja Venemaa juht mudel 160 limusiiniga Malta salakohtumisel sõita küll, kuigi seda tõestada on raske.V.K.üritas mitmeid aastaid osta Mosfilmis tallel olnud soomustatud Stalini Packardit,kuid see ei õnnestunud.
Meil on Eestis peale toodu P. veel 3 tähelepanuväärset Packardit,millest 2 on Riia muuseumis ja ühel (siin) puudub (12 silindrine?) mootor.
Muuseas-riigivanem Pätsil oli ka 1938.a.
Packard.2007.a. kevadest saavad kõik huvilised näha seda uunikumi Kirsi vanasõidukiteVirtsu talumuuseumis,mis on avatud 15.04-10.10.kl.10-19-ni. Pääse a .1&2 eu. Kohtumiseni Virtsus!
SKODA superb 6 ca 1943
Valmistati okupeeritud Tsehhis inglaste patendi alusel ja sakslaste juhendamisel
vaid 100 tükki wermahti komandöride jaoks.
Mootor-6 si, maht 3137 cm3.Võimsus-80-85 hj/3500p/min
Maks.kiirus-100 km/h
Leidsin auto Läti piiri äärest.Peremees kasutas teda sõnnikuveokina.
Osa kerest oli hävinud,polnud käigukasti...
2002 a.leidsin origilaase käigukasti,2004 tegin verdeki ja rääkisin ära Tõnis Pappeli,
kes lubas mootorile aastaga kapremondi teha.
Tõnis ütles:mootori sisust oleks kui stalingradi lahing läbi käinud....
Omab riikliku ja klubi Nr.A 026 UNIC
ZIL 115 (1978)
115-4104 (1978) Kremli garaazist .Vajab restaureerimist.
Estonia 21 M (1985)
vormel Estonia 21 M (1985) Restaureeritud, sõidukorras,toodi Saksamaalt 2013
Ft BONITO ca 1969
Valmistati 1968-1979 Saksamaal Wolfsburgis ca 1000 tk.
On esimene fiiberkerega rahva unistusauto Ferrari koopia.
Mootor-34-50 hj VW oma .Maks.kiirus-120 km/t
Disain-Artmoran
Ostsin lehekuulutuse peale Ferrari pähe...
Siis selgus tõde-aga ega sellist ilusat autot enam isegi raha eest
poest ju ei saa...1960-70 aastakümnendi esindajana on ta
siiamaani popi autodisaini võrdkuju.
*
GAZ 13 TSAIKA ca 1970
Tsaikast on siin või tehases tehtud catafalk
Mootor-8 silindrit,195 hj.Töömaht-5526 sm3
Automaatkäigukast.Küttekulu-20-30l/100km.Mass-2100 kg
Vahetasin auto mulle mittevajalike osade vastu.
Sellega on sõidutatud manalasse enamik ENSV partei ja valitsuse liikmeid
(nimekiri on auto kindaluugil).Leidsin eelmisel aastal GAZ-le mootori&k.kasti.
Meenub,et Tsaika on vist ainus vene auto,mis sai 1956 a.Brüsselis kuldmedali...
Omab riikliku N.ja klubilise A 013 UNIC
Rolls-Royce SILVER SPIRIT 1982

.
 
Muud sõidukid ja kollektsioonid,mis asuvad ka Virtsus on:
Rollerid Turist ja Tuula,Zündapp 500,2 härja atra,Künniader,Rullratas,Laste käru,
Rakmed,Logod,N.S.Hrustsovi seinapannoo,Gaz 13 mootor& teised,Mosse pilt naistega,
V.Kirsi koostatud kalendri&plakatikollektsioon,Fotonäitus,Tuulemobiili ja Dreusi ratta koopiad
ning uunikute akvarellinäitus-autor G.Juss
.
*****

Lisainfo:10133 Tallinn,Pikk 41
Unic Senior erahobiklubi
Omanik-V.Kirss
T 3726445487
Gsm 5165288
Unicsenior ät hot.ee
vkirss ät missestonia.ee
www.missestonia.ee
NB!
Uunikute näitus on virtsus avatud suveti kl.10-18-ni
******